Wednesday, July 16, 2014

Tikam

Ingatkan,

Bila kita buat baik, tak cari pasal dgn orang
Bila kita jaga bahasa kita
Bila kita jaga aib orang
Bila kita simpan rahsia keburukan seseorang

Ingatkan, masalah macam dekat sekolah kau ckp lain depan aku tapi belakang kau ckp lain dah takde.

Ingatkan, aku dah tak payah lagi nak jumpa orang macam ni

Bila kena kat diri sendiri, terfikir sejenak, naif nya aku hidup dalam dunia penuh manusia kejam ni.

Yang paling sedih bila orang tu mmg baik dgn kau.

Hati ni meronta tanya, kenapa? Motif?

Geram.

Sabar.

Elakkan dari mengeluarkan apa2 kata semasa tengah marah.

Ya allah, ujian ni sedikit saja aku tahu
Tabahkan hati aku


Xoxo

No comments: