Monday, April 30, 2012

Wujudkah keadilan & kejujuran? (In The Avengers maybe ;P)

Weekend lepas aku stay at home.
Rancangan macam2 aku nak buat time weekend hancur lebur sebab beberapa manusia yang maybe hobi dorang adalah cancel plan last minute.
Dan seperti biasa aku manjakan diri aku dengan tido lambat gila babas and bangun pun sama seperti ayat untuk tido tadi. :)
So, Jumaat kalo aku stay at Pakcik's home, dorang pasti sediakan breakfast kat aku & bila aku bangun lambat makna kata yang breakfast tu aku tukar jadi brunch.
Pakcik masuk keja pukul 3 while Makcik keja normal so aku memang malas nak lepak kat living room.
And bila pakcik go to Solat Jumaat and siap2 pegi keja, aku pun turun bawah and as always, lunch pun dah tersedia di tapau.
Selalunya word yang keluar dari mulut aku adalah "oh my pakcik!" hehe


Maka tinggallah aku keseorangan. Aku mcm plan nak pegi tengok The Avengers sebab macam semua orang review citer ni best.
Bukak website Cineplax Langkawi, mmg day opening so i have lotsa of choice.
paling awal 3.15 which is tak sempat. so, plan 4.45 lah pulak.
sambil makan terlayan Dear John kat Fox Movies pulak. bercucuran air mata (as always lah kan?)
tengok jam dah dekat pulul 430. baju masih belum di sidai makaaaaaaaa ubah lah jadual ke 615.
disebabkan jarak mall dengan rumah Pakcik mcm sekangkang kera saja, maka aku yang mcm malas nak bersiap pun rasa "takpe, siap pukul 6 pun sempat!"
hambek kau, yang kau lupa kau kena u-turn jauh tu kau lupa kah? *tepuk dahi*
kalut-kalut beli tiket 12hengget and i think i missed like 5 minutes kot!


this is rare but i think paling hensem adalah The Hulk! mihihi *go Mark Ruffalo*


 citer The Avengers memang cool gila babeng TAPI yang tak coolnya, i can never understand whats in parent's mind to bring a little baby inside the cinema. i am like mcm nak bangun slap muka sorang2. pastu jalan depan aku keluar,masuk. ok, baby tak bising tapi sakit hati tahu tak tgk. HA, yang bising budak2 yang cakap pun tak reti lagi asyik pot pet , kejap panggil ayah dia, kejap panggil mak dia. WTF? aku time tu rasa macam nak bangun jerit "OMG, CAN YOU GUYS JUST SHUT THE HELL UP?" hembus nafas.. ha, giteww garang tak aku?
seriously, parents should think more than twice bila nak bawa masuk budak2 dalam cinema. or tak payah pikir banyak2, terus lah jangan bawak masuk budak 12 tahun ke bawah. senang citer. we paid 12hengget bukan nak dengar kids running around and bising in cinema. please understand ye parents!


itu cerita hari Jumaat.


cerita hari Sabtu, muahahaha Pakcik cuti, lagi la aku malas nak turun ke bawah.
tp yang malunya, Pakcik g buat kari ayam pulak. takkan aku nak tolong. dapur tak luas sangat and isk, takkan la aku nk g menolong?
aku tolong sidai kain je. pastu kemas mainan anak2 dia yang banyak nak mampos. and ter-sit-down tgk Ramona & Beezus pulak... kuang kuang.
and the rest of the eve, aku layan New Girl (omg,dahjumpawebsitetorrentyangbolehdownloadmcmdulu2hihihi) ,pastu tido.


malas gila baca tweet that day sebab semua tweet pasal Rally kat Dataran Merdeka and other places too.
aku support part Rally for the fair election but i knowwwwwwww this Rally is more than that (for some people).
thats why aku akan cakap kat diri aku, i am not on any side! this is the first thing in my life i can decide which part aku berat lebih. even lebih 5%, TAK RASA APA-APA. KOSONG!
tp bila aku tgk link video yg Obe RT dr PDRM pasal kereta polis terbabas tu, mulut aku terus keluar "masyaallah" dan tanpa sedar air mata aku mengalir.
sedih aku tengok. takut. why sampai macam tu? why being that rude? tak boleh ke Rally elok2, aman2, perlu jugak ke rempuh, angkat kereta authority?
dan paling aku sedih bila aku tengok ada some irresponsible adults bring their kids to that Rally.
my normal human heart was broken and once again air mata mengalir. laju.
aku ada baca tweet seorang tweetpeep yang pegi that Rally and ceritakan semua dekat timeline dia.
dan dia takde lain menceritakan betapa dia merasakan dipergunakan untuk kepentingan sesetengah pihak.
here we go, thats why i said it before "this Rally is more that the tuntutan".


i dont care who lead our country as long as AMAN. because i know to hope for full of keadilan dan kejujuran, jauh panggang dari api.
its that things still exist between us? jangan pandang jauh, pandang pada sekeliling kita, pandang manusia dalam hidup kita, wujudkah?


of course i'll pray for that fair and honest of everything that can lead us to happiness and keredhaan Allah. who doesnt? tapi for being too much fanatic for something that u can question back yourself "what am i really doing here? for the sake of the country or for the sake of your fanatic-party?" IS IT WORTH IT?


yours truly opinion is NO. absolutely NO.


to watch the damages that happened, i think there are so many other way for us to stand up for our PENDIRIAN.
kenapa pilih cara ni?


seronok?


oh my....


btw, ini pandangan aku.
orang yang tak banyak akal pasal semua benda ni.
orang yang sangat sedih tengok kekacauan ni.
marah lah aku bila aku stated "kekacauan" sebab thats what i saw.


till then.


XOXO


"I have a number of friends and family members with whom I disagree about politics, social issues, etc. We've had heated arguments but in the end, if u respect the other person these disagreements don't affect your love & appreciation of them."
Nurul Hidayati, 2012


oh how i wish some people just apply this in their life!

No comments: