Saturday, March 26, 2011

sensiviti

bila kena marah on something yang sensitive,
kita akan rather cakap macam ni "tak pe lah, kalau menyusahkan tak payah lah"
tapi, hati kita? sedih yang paling sedih kan?

mungkin setengah orang akan cakap "sebenarnya dalam hati aku nak je aku maki balik"
tapi aku tak.
especially dengan orang yang rapat ngan aku.
paling habis pun aku nanges. sorang-sorang.
sakit dada tahan nak nanges depan orang lain.

adalah jugak kadang2 aku rasa nak maki. tapi selalunya tak.
ini case yg kalo terlalu menyentuh sensiviti aku.
aku akan lebih rasa upset dari marah.
aku akan rasa "how could u say that to me? how could u do that to me?"

takpe la. aku mmg sedar diri bila aku betul2 menyusahkan orang.
tapi nak buat mcm mn. ada benda yg kita taknak jadi tapi akan jadi jugak.
mcm aku selalu berpegang to this prinsip : semua akan berubah. dont talk shit to me yg nothing change. everything WILL CHANGE when the times comes. we have to prepare for the worst! because usually the worst yg banyak dr yg bagus.

sape sokong? angkat kening.

dah lah. sedih2 aku, sedih lagi orang2 kat Japan and Myanmar and Thailand.
kan? kan?

kbyebye

xoxo

No comments: