Sunday, November 7, 2010

a tale of a Blind Date


seorang kawan perempuan tiba2 contact aku.
berbual hal kawan2 lama.
tiba2 dia ceritakan sesuatu yang agak sedih.
lelaki. hurmm..

dia : "aku benci blind date."
aku : "nape pulak ni?"
dia : "lelaki semua sama kan? pandang cantik jek."
aku : "ko kan cantik."
dia : "haha tak payah nak jaga hati aku."
aku : "cantik subjektif. ko cantik, luar dan dalam. why ni?"

dia diam. aku tahu dia hembus nafas dalam2. aku dah bleh agak ni mesti kes berat bagi dia.

dia : "aku kenal lelaki ni dari kawan. kami selalu msg2. sampai aku rasa mcm dah suka dekat dia."
aku : "ok. berapa lama ko kenal dia?"
dia : "lebih kurang 2 bulan"

dia diam. aku pun diam. pandangan aku dengan dia pasal cinta x sama. aku tahu, dia pun tahu.

dia : "pastu dia ajak jumpa. aku mula2 tolak jugak sebab baru lagi. tapi dia insist jugak."
"so, aku pegi jugak jumpa dia"
"yang aku sakit hati nya, pas jumpa tu,dia boleh senyap je. dah kurang msg aku. sedih aku"
aku : "aku faham, tapi korang belum declare kan?"
dia : "a'a, aku tahu tapi terasa ko tahu tak. mcm dia nak mengelak."
aku : "mungkin dia busy dengan keja."
dia : "keja government, apa lah busy nya? kalo sebelum ni boleh je msg 24/7 kan? sekarang why x boleh pulak? yang sakitnya kami kan keja satu building. kadang2 aku rasa dia nak lari dari aku!"
aku : "isk, ko ni. think positive. yang penting, ko tak boleh berharap. itu yang bahaya."
dia : "masalahnya aku ni pompuan. x adil la layan macam ni."

aku diam. aku kehabisan kata2. kami terus lagi berbual sampai dia tenang dan janji cuba buang perasaan tu jauh2.



zam penah cakap "pompuan cepat perasan. u jangan cepat perasan kalo ada boy concern lebih pasal u! "
hahaha ye, cikgu. i know that! sebab i kan dah ckp,hati i kebal hahahaha

pasal hal kawan tadi, i tumpang simpati.
i faham. walaupun baru kenal 2 bulan, kadang2 lelaki ni msg or call mmg manis mulut.
boleh kasi hati perempuan cair.
hah, itu lah beza lelaki dan perempuan.
berkali2 i pesan kat my fav bois = mmg tak akan sama!



and for my opinion,
why lelaki tersebut mcm nak mengelak, banyak sebab kita boleh consider
mmg akan cakap,mungkin lelaki tu tak rasa kawan i cantik.
but for me, kawan i cantik. or mungkin, bukan taste dia.
maksudnya mungkin taste dia pompuan x cantik hahahaha
(so, kau bajet kau tu lelaki hot sangat ke?)
or satu lagi, mungkin ada sikap kawan i tu yg lelaki ni tak suka.
anything can happend. kadang2 kita tak sedar.


mcm ni senang, tak sakit hati
hahahhaha


i bukan nak back up lelaki.
TAK, of course TAK.

tp apa yg zam cakap mmg betul.
kita kaum hawa mmg cepat perasan aka cepat cair.
termasuk lah aku!

cuma cara masing2 handle perasaan tu lain2.
its better to say, jangan ikut sangat perasaan tu.
berangan boleh. tp jangan berangan tu bawa ke realiti.
SAKIT! SAKIT! SAKIT!

suma orang nak bahagia, semua orang nak jumpa pasangan hidup paling baik, sesuai, sekepala dengan kita.
sape x nak kan?
tapi nak jumpa orang macam tu, bukan senang.
percaya pada takdir, percaya pada JODOH.
jangan perbodohkan diri, dont look so desperate.
thats so so so not good to us, kaum Hawa.

belajar bersabar. walaupun sakit. even u just got dumped.
make fool of yourself by begging his love is just not worth it.

xoxo
make wish list to Daniel kuang kuang kuang.
why Daniel? hahahahahahahaahah he is going abroad soooon!

1 comment:

°`° NiSa °`° said...

Yup sha. Betul dah apa yg sha ckp tu